خانه / بازاریابی مجازی / بازاریابی B2B ، بررسی رشد و توسعه گستره بازاریابی b2b
بازاریابی b2b

بازاریابی B2B ، بررسی رشد و توسعه گستره بازاریابی b2b

درباره بازاریابی B2B

گستره تجارت b2b چه میزان است؟
در شروع بازاریابی B2B این حقایق رادر نظر بگیرید:
– شیوه های فروش کالا در b2b امکان سهولت در خرید وفروش ، حراج و توسعه خدمات و محصولات را برای خریداران وفروشندگان فراهم می کند و این امر موجب کاهش هزینه می شود به هرحال از جنبه های پرهزینه این مدل تجارت را که همانا ایجاد یک زنجیره غنی و موئر مدیریت فنی است را نباید نادیده گرفت.
– بازاریابان B2B در سال ۲۰۰۳ حدود ۸۵ میلیارد دلار صرف ترویج محصولات و خدمات خود کردند. (انجمن بازاریابی کسب و کار)
– یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ نشان داد که ارزش دلار از معاملات B2B به طور قابل توجهی بیش از معاملات مشتری بوده است.
میزان استفاده تعاملی از شبکه های اجتماعی در بازاریابی B2B
– با توجه به تحقیقات شرکت eMarketer در حالی که هزینه های B2B ایالات متحده با ۰٫۸٪ افزایش به ۱۲۹ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۲ رسیده است هزینه های B2B تعاملی با ۹٫۲٪ به ۵۱٫۵ میلیارد دلار افزایش می دهد. پس نقش شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.
– طبق تحقیقات BizReport86 درصد از شرکت های بازاریابی B2B با استفاده از رسانه های اجتماعی به فعالیت می پردازند که در مقایسه با شرکت های بازاریابی مصرف کننده مشاهده می شود که این شرکت ها تنها ۸۲۲ درصد از این شبکه ها بهره برده اند.
– طیق ارزیابی های موسسه بین المللی بازاریابی AMR پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۷ شرکت های بازاریابی B2B پیشرفت بیش از۵۰% در استفاده از رسانه های اجتماعی در مقایسه با سایت های نسل قدیم تجارت الکترونیک داشته باشند.
در پایان باید خاطر نشان کنیم که تجارت b2b یا تجارت شرکت با شرکت در میان انواع دیگر تجارت های الکترونیک از رشد به سزایی برخوردار است. برای ورود به این حرفه بهتر است از تحصیلات بازاریابی و یا تجربه بالا برخوردار باشید تا به موفقیت بیشتری دست یابید.در بازاریابی b2b شما باید از قدرت تصمیم گیری و سرعت عمل بالایی در فرصت های بسیار کوتاه و فشرده برخوردار باشید.

قبل از اینکه در مورد خودمان و نحوه فعالیت شرکت مان صحبت کنیم، بهتر آن بود که مختصری در مورد تجارت توضیح داده شود
B2B بازاریابی Business to Business ( که معمولا با نام بازاریابی B2B شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است. تکنیک های بازاریابی B2B برهمان اصول اساسی بازاریابی مصرف کننده تکیه می کند، اما با روشی منحصر به فرد اجرا می شود.
با توجه به این مسئله که مصرف کنندگان محصولات را نه تنها با توجه به قیمت انتخاب می کنند بلکه مواردی از قبیل محبوبیت، وضعیت، و دیگر محرک های احساسی را نیز در نظر می گیرند، در حالیکه برای خریداران B2B تنها قیمت و سود بالقوه محصول اهمیت دارد. در بازاریابی b2b تجار مجبور به شناخت مشتریان و واسطه ها می باشند
در این مدل تجارت (b2b) خرده فروشی اهمیت و جایگاهی ندارد و خریداران به دنبال خرید عمده محصولات با سود خوب هستند، زیرا خرده فروشی خالی از ریسک نیست و خریداران تمایلی برای خرید هرنوع جنسی را از اینترنت ندارند.

 

به نقل از شرکت توسعه تجارت صما

اشتراک گذاری در:

همچنین ببینید

ساختار مناسب آدرس صفحات سایت

ساختار مناسب آدرس صفحات سایت چگونه باید باشد؟

ساختار مناسب آدرس صفحات سایت برای سئو ۳ اسفند, ۱۳۹۵سید محمد قائمیسئو / بهینه سازی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه در دست تغییرات است. از صبر شما سپاسگزارم رد کردن

X