خانه / آنالیز و بهینه سازی سایت / متا دیسکریپشن چیست؟ نکات کاربردی برای انتخاب توضیحات متا
متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن چیست؟ نکات کاربردی برای انتخاب توضیحات متا

چرا نوشتن یک متا دیسکریپشن Meta Description  مناسب مهم است؟

متا دیسکریپشن ها نوعی از صفات  زبان اچ.تی.ام.ال (HTML Attributes) میباشد که  توضیح مختصر و دقیقی ازصفحه ی وبسایت ارائه می دهد. متا دیسکریپشن ها در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو (SERPs) در قسمت پایین لینک های آبی قابل کلیک، نمایش داده می شوند. و بر سئو تاثیرگذارند

 

طول استاندارد برای متا دیسکریپشن:

برای نوشتن متا دیسکریپشن محدودیتی از نظر تعداد کاراکترهای مورداستفاده  وجود ندارد. اما موتورهای جست و جو عموما متا دیسکرپشن هایی با طول بالاتر از ۱۶۰ کاراکتر را به طور کامل در صفحه ی نتایج نمایش نمی دهند و قسمت پایانی آن را با “…”  جایگزین می کنند. بنابراین اگر مایل هستید متا دیسکرپشن  شما به صورت کامل برای کاربر نمایش داده شود این محدودیت را رعایت نمایید.
به طور کلی میتوان توصیه کرد متا دیسکریپشن را به شکلی انتخاب کنید که به اندازه ی کافی طولانی باشند تا محتوای وبسایت را به خوبی توضیح دهد و در عین حال بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر هم نداشته باشد.

فرمت مناسب برای متا دیسکریپشن:
تگ های متا دیسکریپشن نقش مهمی در جلب نظر کاربر و افزایش نرخ کلیک سایت دارند. نمایش این این توضیحات کوتاه در مورد صفحات سایت در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو،  فرصتی مناسب برای مسئول وبسایت است تا بتواند محتوای صفحه را معرفی کند و توجه کاربران را جلب نماید.
یک متا دیسکرپشن مناسب باید به صورت هوشمندانه شامل کلمات کلیدی صفحه ی مربوطه بگردد و درعین حال به شکلی متقاعد کننده تنظیم شده باشد تا جست و جو گر به بازدید از سایت ترغیب شود. توضیح مربوط به هر صفحه باید کاملا مرتبط به محتوای آن و متفاوت با توضیح سایر صفحات باشد.

یک تبلیغ متقاعد کننده بنویسید:
متا دیسکریپشن نقش یک تبلیغ رایگان را برای وبسایت شما  ایفا می کند. متا دیسکرپشن کاربران را از صفحه ی نتایج موتور جست و جو به وبسایت شما می آورد و  بنابراین تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش سودآوری وبسایت دارد.
نگارش یک متا دیسکرپشن متقاعد کننده، خوانا و جالب یک عنصر کلیدی در افزایش نرخ کلیک هر صفحه (CTR: Click Through Rate) است. این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل و دیگر موتورهای جست و جو کلماتی از متا دیسکریپشن که دقیقا در عبارت مورد جست و جوی کاربر تکرار شده باشند را به شکل بلد شده نمایش میدهد. این کلمات بلد شده به سرعت توجه ی کاربر را جلب میکنند و احتمالا کاربر با کلیک بر روی لینک، وارد صفحه ی مربوطه میشود. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است از عبارت های مرتبطی که مکررا  توسط کاربران جست و جو میشوند برای نوشتن متا دیسکرپشن خود استفاده نمایید.

در متا دیسکریپشن از علامت  نقل قول (” “) استفاده نکنید:
در نگارش دیسکریپشن سعی کنید فقط از کاراکترهای حروف الفبا و اعداد استفاده کنید. در صورتی که یک متا دیسکریپشن شامل علامت نقل قول باشد، موتورهای جست وجو آن دیسکریپشن را به صورت کامل نمایش نمی دهد. اگر نمایش این علامت در متا دیسکرپشن شما اهمیت زیادی دارد باید از موجودیت های زبان (HTML Entity) برای نگارش آن استفاده نمایید.

از متا دیسکریپشن های تکراری استفاده نکنید: 
در انتخاب متا دیسکریپشن، همانند انتخاب تایتل تگ، باید به یکتا بودن توضیحات مربوط به هر صفحه دقت نمایید. یک روش برای جلوگیری از تکراری بودن متا دیسکرپشن های صفحات یک وبسایت، استفاده از نرم افزار برای تولید  متا دیسکریپشن یکتا برای هر صفحه است. البته متا دیسکرپشن هایی که توسط متخصصان و به صورت دستی نوشته می شوند کیفیت بهتری دارند.

موتورهای جست و جو همیشه متا دیسکریپشن انتخابی شما را نمایش نمی دهند:
گاهی اوقات موتورهای جست و جو متا دیسکریپشن انتخابی شما را با دیسکریپشن دیگری جایگزین می کنند. این اتفاق معمولا وقتی رخ می دهد که موتور جست و جو تشخیص میدهد دیسکریپشن انتخابی با محتوای صفحه هم خوانی ندارد.

 

منبع:پیام آوران پارسیان

اشتراک گذاری در:

همچنین ببینید

تست وب سایت

‫تست وب سایت را چگونه انجام دهیم؟‬ چرایی و نکات اساسی

خیلی وقت ها پیش آمده که یک پروژه، در مدت ۳ الی ۴ روز به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه در دست تغییرات است. از صبر شما سپاسگزارم رد کردن

X