خانه / بازاریابی مجازی / 25 نکته اساسی در بازاریابی تلفنی و اشتباهات رایج بازاریابی تلفنی

25 نکته اساسی در بازاریابی تلفنی و اشتباهات رایج بازاریابی تلفنی

نکات اساسی در بازاریابی تلفنی عبارتند از:

بی دلیل روی برخی موارد پافشاری نکنید.
هرگز عصبانی نشوید، مدیریت در اطلاعات داشته باشید.
صبح زود کارتان را شروع کنید اما زودتر از ساعت ۹ صبح با کسی تماس نگیرید.
آیینه ای را روی میزتان قرار دهید تا در هنگام مکالمه به آن نگاه کنید و لبخند بزنید.
برای هر یک از مکالمات تلفنی خود از قبل برنامه ریزی کنید و با سناریو صحبت کنید.
خانمها نباید از اصطلاحات مردانه و آقایان نباید از اصطلاحات زنانه استفاده کنند مگر در موارد خاص
قبل از گرفتن شماره، خود را کاملاً آماده کنید.
پر انرژی باشید. مشتری باید در لحن صدای شما شادابی را حس کند.
نام مشتری را بپرسید و در جایی یادداشت کنید.
سعی کنید ایستاده صحبت کنید. این موضوع باعث ترشح آدرنالین بیشتر از مغز می شود و تسلط شما می رود.
نکات کلیدی جلوی چشمتان باشد.
شمرده صحبت کنید
در زمان بازاریابی تلفنی ؛ چای ، سیگار ، روزنامه ممنوع است.
به اعتقادات مشتریان احترام بگذارید
تلفن را درست نگه دارید تا صدای شما واضح باشد.
تصویر درستی از خود ارائه کنید و چاکرم-مخلصم بی جا نداشته باشید.
مؤدب باشید
شکست و موفقیت را در بازاریابی تلفنی تحلیل نمایید.
در ابتدا صدایتان را ضبط و به آن گوش دهید، این باعث می شود تا عیوب کارتان را پیدا کنید و با تمرین و مهارت آنها را برطرف نمایید.
وسط حرف مشتری صحبت نکنید و از موضوع اصلی خارج نشوید.
اطلاعات خود را در مورد رقبا افزایش دهید.
تندنویسی کنید و نکات کلیدی را ثبت کنید
برنامه ای برای افزایش تعداد تماس های مفید داشته باشید.
سخت ترین قسمت را با احترام پشت سر بگذارید. سخت ترین مرحله همان مشتری ها هستند.
در پایان مذاکره یک جمع بندی صحیح داشته باشید.
اشتباهات رایج در فروش و بازاریابی تلفنی
– عدم آگاهی از محصولات در بازاریابی تلفنی : کسب موفقیت در فروش تلفنی زمانی محقق می شود که یک تماس تلفنی با شما انجام گیرد، تا بتوانید نیاز مشتری را به سرعت دریافت کنید و راه حل های پیشنهادی سازمانی را به مشتری ارائه نمایید.

– اعلام زودهنگام مبلغ : معمولا اولین سوالی که مشتریان در تماس مطرح می نمایند، در مورد قیمت است. اگر به سرعت پاسخ دهید، احتمالا فروش را از دست می دهید. شما باید بحث قیمت را در قالب راه حلها و مزایایی که برای آنها قائل می شوید، مطرح نمایید. در غیر اینصورت یا مکالمه قطع می شود و یا وارد جنگ قیمتی می شوید.

– فروش تحمیلی کالا : کارشناسان بازاریابی تلفنی نباید درباره محصولات و خدمات و مزایای آنها دائما صحبت کنند. این کار مشتریان را فراری می دهد. کارشناسان باید درباره اصولی صحبت کنند که مورد توجه مصرف کنندگان است و پیشنهادات در این اندازه باشد.

– عدم مدیریت زمان در بازاریابی تلفنی : باید در ۲ دقیقه اول مکالمه با کمک سوالات خود و جوابهای مشتری ، این موضوع را ارزیابی نمایید که آیا این شخص قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارد یا خیر؟ در صورت منفی بودن، از او به خاطر پاسخگویی تشکر نموده و به سراغ تلفن های بعدی بروید.

– پاسخگویی توسط اوپراتور الکترونیکی : اگر پاسخ الکترونیکی برای مشتریان ارسال کنید در اغلب مواقع موفق به فروش نخواهید شد. تماس بگیرید و از سوالات آنها برای شروع مکالمه استفاده کنید و با طرح چند سوال کلیدی دیگر می توانید از تمام نیازهای آنها مطلع شوید و راه حل های خود را به آنها ارائه نمایید.

– عدم شناسایی دقیق نیاز مشتریان : ابتدا سعی کنید متوجه نیازهای مشتری شوید و بفهمید چه چیزی اهمیت بیشتری دارد. شما از مزایای محصولات خود اطلاع کامل دارید و حالا باید که از نقطه نظر مشتری به محصول نگاه کنید و مزایای مورد نظر را اعلام نمایید.

– عدم بستن مذاکره در بازاریابی : مردم باید محصولات را بخرند و از خدمات شما استفاده نمایند، باید از آنها بخواهید. این موضوع بسیار واضح است اما اکثر مردم منتظر مشتری هستند تا سراغ آنها بیاید و تقاضای خرید کند. و پس از ارائه اطلاعات، مشتری را رها نکنید.

– عدم پیگیری : هنگامی که شخصی از شما خرید نمی کند اما به شما و محصولات شما اعتماد کرده است، باید پیگیری نمایید. از این موقعیت استفاده کنید و توسط تلفن از کیفیت کارایی و رضایت سایر مشتریان از محصول مطلع شان کنید. به این ترتیب شانس خود را برای فروش بالا می برید.

نتیجه گیری

بازاریابی تلفنی یکی از روش های بازاریابی مستقیم بوده که در صورت کسب مهارتهای لازم جهت استفاده صحیح از تلفن ، موفقیت فروشندگان در نیل به اهداف فروش و بازاریابی را افزایش می دهد.

 

منبع:پارک بازاریابی ایران

اشتراک گذاری در:

همچنین ببینید

طراحی سایت B2B

طراحی سایت B2B ،بررسی و اجرای موفق

تجارت الکترونیکی در واقع به انجام امور تجاری گفته می شود که کاملا به صورت آنلاین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه در دست تغییرات است. از صبر شما سپاسگزارم رد کردن