خانه / دسته‌بندی نشده / ضریب نفوذ اینترنت در ایران و جایگاه کشور در دنیا
ضریب نفوذ اینترنت

ضریب نفوذ اینترنت در ایران و جایگاه کشور در دنیا

ضریب نفوذ اینترنت در ایران جایگاه ۱۰۳ دنیا را کسب کرد. هنوز نیمی از مردم در ایران اینترنت پهن باند ندارند.
تبلیغات
تازه های سینما قیمت گوشی سامسونگ آموزش جامع برنامه‌نویسی iOS
 

بر اساس آخرین گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در خصوص وضعیت جهانی اینترنت پهن باند، ایران از نظر ضریب نفوذ خدمات اینترنت جایگاه ۱۰۳ را در میان ۱۹۱ کشور دارد.

رتبه ۳۹ در میان کشورهای در حال توسعه
در یکی از جداول گزارش اتحادیه جهانی مخابرات،  ایران از نظر درصد خانوارهایی که در سال ۲۰۱۵ به اینترنت دسترسی داشته اند در میان ۱۳۸ کشور در حال توسعه، رتبه‌ی ۳۹ را کسب کرده و ۵۲/۱۸ درصد از خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند.

در رتبه‌بندی مذکور کره جنوبی با ضریب نفوذی ۹۸/۷۹ درصدی در میان خانوارها در رتبه اول کشورهای در حال توسعه است و قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، سنگاپور، بحرین، ماکائو، عمان، قزاقستان، برونئی، کویت و هنگ کنگ در رتبه‌های بعدی هستند.

رتبه ۱۰۳ ضریب نفوذ
در جدول مربوط ضریب نفود اینترنت (درصد افرادی که در هر کشور از اینترنت استفاده می کنند) ایران در میان ۱۹۱ کشور جهان در رتبه‌ی ۱۰۳ قرار گرفته است. طبق این جدول ۴۴/۰۸ درصد از مردم ایران کاربر اینترنت هستند.

ایسلند با ۹۸/۲۰ درصد کاربر اینترنت در رتبه اول است و لوکزامبورگ، آندورا، نروژ، لیختن اشتاین، دانمارک، بحرین، موناکو، ژاپن، هلند، قطر، فنلاند، بریتانیا، امارات و سوئد در رتبه‌های بعدی هستند.

رتبه ۵۷ ضریب نفوذ کشورهای در حال توسعه
بخش از این گزارش بررسی ضریب نفوذ کشورهای در حال توسعه است. 

در این جدول بحرین، قطر، امارات، کره جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور، کویت، رژیم صهیونیستی، باهاماس، ماکائو، آذربایجان، باربادوس، سنت کیتس و نویس، عمان، لبنان و قزاقستان در رتبه‌های اول تا ۱۶ بوده و ایران در رتبه‌ی ۵۷ از ۱۴۷ کشور است.

۳.۹ میلیارد نفر بدون اینترنت
اتحادیه بین المللی مخابرات تعداد کل کاربران آنلاین اینترنت در جهان را ۳.۵ میلیارد نفر تخمین زده که به معنای عدم دسترسی ۳.۹ میلیارد نفر از مردم جهان به اینترنت است.

تسهیل دسترسی به اینترنت در نقاط روستایی و دورافتاده کماکان یک چالش جدی در کشورهای مختلف جهان به حساب می آید.حتی در صورت ارائه این خدمات هزینه‌ی بالای استفاده و عدم آموزش مردم در کنار توجیه نبودن افراد در مورد مزایای استفاده از اینترنت چالش‌هایی جدی است.

این گزارش که با همکاری برخی شرکت های بزرگ فناوری، مخابراتی، بانک جهانی، یونسکو و چند دانشگاه در سپتامبر سال جاری میلادی تهیه شده است.

ضمنا:

۷۶ میلیون نفر در داخل کشور از خدمات تلفن همراه استفاده کرده و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۴۷ درصد است.

ضریب نفوذ اینترنت در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۱۹.۵ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۷۲.۴ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۵۵.۴ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۲۱.۸ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳.۷ درصد در سال ۹۴ بوده است.

در سال گذشته از کل جمعیت شش ساله و بیشتر کشور تعداد ۳۶٫۹ میلیون نفر (۵۱ درصد) مرد و ۳۵٫۵ میلیون نفر (۴۹ درصد) زن بوده‌اند. در دوره مورد نظر کاربران مرد تلفن همراه، رایانه و اینترنت به ترتیب ۳۰٫۸ میلیون نفر، ۱۵٫۵ و ۱۷٫۱ میلیون نفر بوده‌اند.

کاربران زن تلفن همراه، رایانه و اینترنت به ترتیب ۲۵٫۶ میلیون نفر، ۱۴٫۳ و ۱۵٫۷ میلیون نفر بوده و نشان می‌دهد ضریب نفوذ تلفن همراه برای مردان ۸۳٫۵ درصد و برای زنان ۷۲ درصد بوده است.

ضریب نفوذ رایانه در مردان ۴۲٫۱ درصد و در زنان ۴۰٫۲ درصد و بالاخره ضریب نفوذ اینترنت مردان و زنان به ترتیب ۴۶٫۳ و ۴۴٫۴ درصد بوده است.

 در دوره مورد نظر از کل جمعیت شش ساله و بیشتر کشور ضریب نفوذ تلفن همراه در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۳۴٫۱ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۸۸٫۱ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۹۱ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۷۷٫۲ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳۷٫۶ درصد بوده است و نشانگر آن است که گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال (گروهی که عمده شاغلان در آن قرار دارند) بیشترین ضریب نفوذ تلفن همراه را داشته است.

همچنین ضریب نفوذ رایانه در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۳۹٫۵ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۶۳ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۴۴٫۱ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۱۹٫۸ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳٫۴ درصد بوده است.

ضریب نفوذ اینترنت نیز در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال ۱۹٫۵ درصد، گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال ۷۲٫۴ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۴۹ سال ۵۵٫۴ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۷۴ سال ۲۱٫۸ درصد و گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ۳٫۷ درصد بوده و بیانگر آن است که گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ (گروهی که جوانان و اکثر دانشجویان در آن قرار دارند) بیشترین ضریب نفوذ رایانه و اینترنت کشور را داشته است.

همچنین از مجموع کاربران اینترنت شش ساله و بیشتر کشور ۵۲ درصد مرد و ۴۸ درصد زن بوده‌اند.

 

به نقل از :زومیت و تسنیم

اشتراک گذاری در:

همچنین ببینید

طراحی سایت B2B

طراحی سایت B2B ،بررسی و اجرای موفق

تجارت الکترونیکی در واقع به انجام امور تجاری گفته می شود که کاملا به صورت آنلاین …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه در دست تغییرات است. از صبر شما سپاسگزارم رد کردن

X