خانه / بازاریابی مجازی / بازاریابی رسانه های اجتماعی / توییت و کاملترین راهنمای توییتر در استراتژی محتوای
توییت

توییت و کاملترین راهنمای توییتر در استراتژی محتوای

آموزش کامل توییت و توییتر برای تولید کنندگان محتوا و بازاریابی شبکه اجتماعی ( توجه داشته باشید که در صورت نیاز این مطلب به روز رسانی خواهد شد. بنابراین حتما در خبرنامه سایت عضو شوید تا از به روز رسانی های آتی مطلع شوید)

فعالیت در شبکه ی توییتر دقیقا چیزی شبیه به تلاش های ستاد های انتخاباتی است، چرا که شما با هدف و پیام خاصی به سمت این شبکه می روید و با ارسال و انتشار دیدگاه های خود می خواهید که کاربران به شما توجه نشان داده و نسبت به شما عکس العمل نشان دهند.

محتوای مرتبط با محصولات و خدمات شما، می تواند مخاطبین را به شما راغب کند و برای مدت طولانی با برندتان درگیر کند. دنبال کننده هایی که محتوای مرتبط با خودشان ازشما دریافت می کنند علاقه ی زیادی به پاسخگویی به این تلاش شما دارند.

این نیاز به بازاریابی توییتر دارد به طوری که بتوانیم به طور رایگان یا هزینه دار از سرویس های آن استفاده کنیم و به اهداف خود دست پیدا کنیم. در این مقاله به بررسی نکات مهم در این باره می پردازیم. این گام ها را دنبال کنید

گام اول: اهداف خود را برای فعالیت در توییتر مشخص کنید

شما ممکن است به دلیل یک هدف یا اهداف بیشتری، بخواهید در توییتر فعالیت کنید. در توییتر می توان به اهداف زیر دست یافت. هدف شما با کدام مورد از موارد یاد شده مرتبط است؟

ایجاد فرصت فروش ( یک مرحله قبل از فروش )

ایجاد گروه اطلاع رسانی

ایجاد گروه برای ارتباطات با دیگر اعضای توییتر

پشتیبانی مشتریان خود

و…

این مهم ترین بخش قبل از طرح ریزی استراتژی تولید محتوا است که شما بدانید هدفتان از ایجاد کمپین توییتری چیست. برای مثال اگر شما می خواهید که مردم محتوای شما را ببینند یکی از آیتم های زیر ممکن است هدف شما باشد:

ایجاد فرصت از طریق توییتر برای مشاهده ی محتوا توسط دنبال کننده های شما

ایجاد یک آگهی در مورد سرویس و خدمات و محصولات جدید در گروه های مشابه و مرتبط با شما

جلب توجه کاربران نسبت به برند، محصول یا خدمات و ایجاد یک دیدگاه مثبت نسبت به آن

ایجاد یک گروه برای دریافت ایده از کاربران برای ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات

ایجاد کمپین پشتیبانی برای پاسخ دهی و کمک به مشتریان با توجه به توییت ها و محتوا ها و یا حتی ارتباطات شخص به شخص و حل مشکلات به طور اختصاصی تر

ایجاد رهبری فکری ارائه ی دیدگاه ها در صنعت خود، و جذب کاربران به سمت برند و محصولات خود

گام دوم : تصمیم بگیرید که چه مکانی برای توییت های شما متناسب تر است

توییتر دارای امکانات و ویژگی هایی است که باید بر اساس هر هدفی، به گونه ای خاص در آن کار کرد. اهداف شما نهایتا به کدام یک از موارد زیر ختم می شود :

ایجاد ترافیک : شما می توانید از توییتر برای جذب بیشتر بازدید کننده استفاده کنید. بدین صورت توییت های شما محلی برای اتصال کاربران به پست ها و لندینگ پیج شما می شوند.

تبدیل: شما می توانید از توییتر کمک بگیرید تا در خلال پست های خود از کاربران بخواهید که در لیست مخاطبین سایت عضو شوند، یا چیزی دانلود کنند.

فروش: در این مدل شما هر نوع پستی که در توییتر ارسال می کنید صرفا برای این است که به فروش بیشتر برسید

گام سوم : شناسایی مخاطبین خود

شناسایی مخاطبین در توییتر یک کار مهم و مجزا است. البته می توانید از سرویس های توییتر استفاده کنید و مخاطبین خود را به طور هدفمند دسته بندی کنید. در زیر روش هایی برای ایجاد مخاطبین با اهداف خاص ارائه شده است:

جستجوی کلمات کلیدی: شما می توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر SocialBro      Followerwonk   به دنبال کاربرانی باشید که با کلمات کلیدی تان مرتبط هستند و محتوای مشابه تان را ایجاد می کنند

استفاده از هشتگ ها : اگر متناسب با محتوای خود، از هشتگ استفاده کنید می توانید به راحتی با جستجوی آن ها پست های مرتبط را پیدا کنیدو

دنبال کردن کاربران و تعامل با آنها : اگر شما لیستی از افراد مرتبط را دنبال کنید ( فالو ) و با آنها وارد تعامل شوید بهتر می توانید مخاطبین همراه و همیشگی جذب کنید

گام چهارم: مشخص کنید که چه زمانی برای ارسال توییت برای شما بازدهی بیشتری دارد

یکی از بهترین راه ها برای ارسال توییت در زمان مناسب این است که زمانی توییت ها را ارسال کنید که مخاطبین شما آنلاین هستند که البته این زمان ثابتی ندارد چرا که همه همیشه آنلاین نیستند. یکی دیگر از راه ها هم این است که مدتی فعالیت های خود را به طور مستمر انجام دهید و ببینید که در شب یا در روز تعامل بر اساس توییت های شما بیشتر است یا کمتر و در ادامه بر اساس نتیحه گکیری خود تصمیم بگیرید.

علاوه بر این ها می توانید از روش های زیر برای تعیین بهترین زمان توییت استفاده کنید:

SocialBro: این ابزار به آنالیز مخاطبین و زمان های مرتبط با کاربری آن ها می پردازد و لیستی برای شما ارسال می کند که چه زمانی بهتر است در شبکه ی توییتر فعالیت داشته باشید

Hootsuite Autoschedule :  اگر از این ابزار استفاده کنید همیشه می دانید که در چه ساعاتی از روز کاربران بیشتر از سایر اوقات درگیر توییت های شما بوده اند

Tweriod : این ابزار هم به انالیز کاربران می پردازد و مشخص می کند که انها بیشتر در چه اوقاتی انلاین اند و از این طریق می فهمید که در چه ساعاتی توییت ها را ارسال کنید

گام پنجم : از توییتر برای دریافت ایده برای تولید محتوا استفاده کنید

از سه روش عمده می توانید برای تولید محتوای توییتر استفاده کنید :

ابتدا به پرسش و پاسخ های کاربران دقت کنید و از آن ها ایده بگیرید

به کلمات کلیدی و هشتگ ها دقت کنید و متناسب با آن ها محتوا تولید کنید

ببینید که دیگر شبکه های مرتبط با صنعت و کسب و کار شما چه چیزی منتشر می کنند

برای این منظور می توانید از استراتژی های زیر نیز بهره ببرید:

کلمات کلیدی: بررسی کنید که کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما بیشتر در کجا ها بکار گرفته شده و در مورد کدامیک بیشتر بحث جریان دارد حتی ببینید که در مورد هر کلمه چه نوع تولید محتوایی وجود دارد.

شبکه ی خود را دنبال کنید : زمانی که کاربران شما یک شبکه از فالوور برای شما ایجاد کردند می توانید از نوشته های آن ها، نیازها و فعالیت هایشان الهام پذیری داشته باشید.

گام ششم: به روند فعالیت رقبای خود دقت کنید

توییتر یکی از بهترین شبکه ها برای انتشار و همه گیر کردن برند است از این رو کسب و کارها و برند های زیادی در آن فعالیت دارند که می توان تمام فعالیت هایشان را مشاهده کرد. استفاده از روش کار و ایده های رقبا نیز می تواند برای شما جوابگو باشد که البته اگر در آن خلاقیت بکار گیرید نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

روش های زیر برای دنبال کردن رقبا بسیار مناسب است:

دنبال کردن رقبا به روش نامرئی: این که شما به طور کاملا واضح رقبای خود را دنبال کنید از نظر تکنیکی و فنی مساله ساز است بنابراین می توانید با استفاده از توییتر شخصی خود یک سری از رقبا را دنبال کنید و از آن ها الهام بگیرید

توجه به مخاطبین رقبا: در ادامه ی روند شماره ی 1، به این توجه داشته باشید که مخاطبین و دنبال کننده های دیگر رقبا به دنبال چه هستند و در خواست هایشان از رقبا چیست

توجه به محتوای تولیدی رقبا: اگر رقبای شما به تولید مقالات زیادی می پردازند به محتوای تولیدی شان دقت کنید و از آن ها برای ایجاد محتوا ایده بگیرید.

گام هفتم : چیزی را که می خواهید شر کنید انتخاب کنید

شما می بایست محتوای خود را روی توییتر به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که صرفا قصد انتشار متن ندارید چرا که این شبکه از انواع رسانه ها پشتیبانی می کند

محتوایی که قرار است به اشتراک بگذارید می تواند یکی از موارد زیر باشد:

متن : استفاده از قالب متنی محدود و سریع، برای به روز رسانی اخبار، بیان نکته های آموزشی یا اخبار رویداد های مرتبط با صنعت شما بهترین راه برای جذب مخاطب است.

عکس: با توجه به اینکه تعداد کاراکتر های توییت ها محدود است می توانید از عکس برای افزایش فهم و فحوای توییت خود استفاده کنید.

فیلم: اگر یک عکس گویای هزار کلمه است یک فیلم می تواند گویای میلیون ها کلمه باشد. بنابراین اگر شما برای توضیح یک مبحث مهم نیاز به نوشتن متن طولانی دارید استفاده از یک ویدیو می تواند کار شما را آسان تر کند

اسلاید: اسلاید برای نمایش تصویری داده ها بکار برده می شود که می توان از آن برای ارائه ی اطلاعات استفاده کرد .

لینک: اگر محتوای شما حاوی مطالب زیادی است که در قالب توییت نمی توانید بیان کنید و یا حتی لینکی از جایی مشاهده کرده اید که برای شبکه تان مفید است می توانید با یک توضیح کوتاه از لینک استفاده کنید.

گام هشتم: ترویج محتوا

اگر از توییتر به خوبی استفاده شود قادر است که گروه زیادی از مخاطبین را به سمت شما ترغیب کند. با این حال یک نکته ی کوتاه از متن و استفاده از لینک برای ارجاع به کل مطلب همیشه به خوبی کار نمی کند. شما نیاز به مخاطب و البته دریافت فیدبک از آن ها دارید. بیش از هر چیز شما نیاز دارید که خلاقانه کار کنید. در زیر روش هایی برای ترویج محتوا ارائه کرده ایم:

کوتاه بودن محتوا: در توییتر باید تا اندازه ی 100 کاراکتر بتوانید منظور و مفهومی را برسانید. اگر از لینک استفاده می کنید در همین اندازه بگویید که بعد از خواندن این لینک چه چیزی به مخاطب اضافه می شود.

ایجاد نقل قول از پست ها: می توانید پست های ارسال شده در سایت را وارسی کنید و یک نقل قول مفید و آموزشی برای کاربران از آن ایجاد کنید. این بهترین شیوه برای جذب مخاطب است.

استفاده از آمار و ارقام: مردم  آمار و ارقام حقیقی را دوست دارند بنابراین می توانید در گزارش های خود از این مهم بهره ببرید

استفاده از هشتگ ها # : هشتگ ها یکی از بهترین راه ها برای جذب افرادی است که شما را هنوز نمی شناسند. می توانید هشتگ های اختصاصی برای برند خود و صنعت خود ایجاد کنید و شروع به کار کنید

استفاده از @ برای منشن کردن افراد یا صفحات: با استفاده از این علامت، می توانید مطالب خود را دقیقا به هدف خاص ارسال کنید. فراموش نکنید که اگر توییت های غیر مرتبط ارسال کنید، ممکن است از طرف مخاطبین، نتیجه ی ناخواسته دریافت کنید. از طرفی اگر مطالب مفید ارسال کنید آن ها قطعا آن را باز ارسال خواهند کرد و این به سود شبکه شما است.

توییت مجدد ارسال های خود: اگر تا کنون توییت های خوبی داشته اید که مخاطبین با آن تمایل زیادی داشته اند می توانید به راحتی باز هم مخاطبین را درگیر آن کنید

نتیجه گیری:

توییتر یک شبکه ی بسیار قوی است که می توانید از طریق آن، به اهداف بازاریابی اینترنتی خود برسید تنها باید استراتژی کار کردن با توییتر را بدانید که ما با این راهنمای کامل کار با توییتر، تمام راه ها را پیش روی شما نهادیم.

منبع:ارتامارکتینگ

اشتراک گذاری در:

همچنین ببینید

کانال تلگرام

چگونه یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم

کانال تلگرام این روزها تبدیل شده به یکی از پرطرفدار ترین بستر های تبلیغاتی که ایجاد …

2 دیدگاه

  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال میشوم از
    وبسایت ما دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه در دست تغییرات است. از صبر شما سپاسگزارم رد کردن