خانه / بازاریابی مجازی / بازاریابی رسانه های اجتماعی / اصول بکار گیری توییتر برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

اصول بکار گیری توییتر برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

توییتر یک ابزار بسیار قوی، برای صاحبین فروشگاه های اینترنتی به شمار می آید که می توانند با کمک آن، کسب و کار خود را توسعه دهند. بدون سرمایه گذاری زمانی و مالی، شما می توانید از طریق توییتر، ترافیک سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید. همچنین می توانید با امکانات توییتر، کاربران را به سمت فروشگاه اینترنتی و خرید محصولات نیز تشویق کنید. قبل از اینکه روش ایجاد فرصت فرش از طریق توییتر را برای شما متذکر شویم، ابتدا به بررسی نکاتی پیرامون تنظیمات اکانت شما در این شبکه می پردازیم.

روش درست تنظیم اکانت توییتر:

عکس پروفایل

برای انتخاب عکس پروفایل از لوگوی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. برای اینکه، کاربران سر در گم نشوند، بهتر است که همه ی گزینه ها با هم تناسب داشته باشند.

بخش بیوگرافی یا Bio

این مکان یکی از بهترین قسمت های توییتر، است که می توانید شعار شرکت یا ارزش قابل ارائه به مشتری را در آن قرار دهید. این بخش از معرفی را باید به صورت کوتاه و ساده بنویسید. از اینکه در نوشتن بخش bio کمی سرگرمی یا حسی از شوخ طبعی قرار دهید، نترسید.

معرفی وبسایت

در بخش bio حتما از آدرس وب سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

پس زمینه 

پس زمینه ی توییتر از جهات مختلفی بسیار مفید است. خبر خوب اینکه، می توانید این بخش را کاملا شخصی سازی کنید. می توانید در این بخش از تصاویر هنری مشهور، و یا تصویری حاوی اطلاعات تماس و پشتیبانی تان استفاده کنید. می توانید رنگ پنل خود را به رنگ سازمانی تان نیز تغییر دهید. در صورتی که وقت کافی یا بودجه ی مناسب برای طراحی این پس زمینه ندارید، آن را ساده نگهدارید. تنها کمی از اطلاعات کسب و کار خود را در آن به نمایش بگذارید.

تعامل مستقیم با مشتری

توییتر دارای یک جستجوگر real time است، که شما هر چه را در آن جستجو کنید، فعالیت های زنده در همان زمان در مورد، کلمه ی مورد جستجویتان را به شما نمایش می دهد.به عنوان مثال اگر در کادر جستجو در عبارت supera shoes بنویسید، در همان موقع، اطلاعاتی از افرادی که این عبارت را در نوشته های خود منشن کرده اند، به شما نمایش می دهد. شما می توانید یکی از این نتایج را انتخاب کنید و شروع به ایجاد ارتباط با وی نمایید.

در فعالیت های خود، رویکرد های زیر را در نظر داشته باشید:

کوپن ارائه دهید: در صورتی که افرادی، از طریق توییتر، از فروشگاه اینترنتی تان خرید کرده اند، می توانید با ارائه ی کوپن های تخفیفی به آن ها، آنان را برای خرید مجدد، به سمت کسب و کار خود بکشانید تا از مزیت تخفیف بهره مند شوند و به مشتری هوادار و وفادار شما تبدیل شوند.

از تجربه ی خرید کاربران بپرسید: در مورد تجربه ی خرید مشتری هایتان، با آن ها صحبت کنید. از آن ها نظر خواهی کنید و به سوالاتشان پاسخ دهید و آنان را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

ارائه ی لینک فروشگاه به افراد مناسب: در میان مکالمات کاربران، توجه داشته باشید که اگر فردی به دنبال محصولات شماست و یا اینکه در مورد محصولات و برند های مرتبط با شما صحبت می کند، طی یک صحبت، لینک فروشگاه خود را برای آنان ارسال کنید.

بیاد داشته باشید که همیشه، از هشتگ های محصولات و برند خود در توییت هایتان استفاده کنید. این به کاربرانی که به دنبال محصولات شما هستند کمک می کند که شما را بیابند.

اگر شما بخواهید همیشه، از طریق تعامل مستقیم با مشتریان وارد رابطه شوید، این کار به طور مستمر، به صورت اسپم شناخته می شود. بنابراین باید از تمام امکانات توییتر استفاده کنید و در استفاده از امکانات تعادل را رعایت نمایید.

گوش دادن و صحبت کردن:

اگر تا کنون به مطالعه ی آموزش های توییتر برای کسب و کار ها پرداخته باشید، می توانید به این نتیجه برسید، که در اغلب آموزش ها، صحبت از شنیدن و درک مشتری ها و کاربران است. بهترین کاری که می توانید کنید این است که به صحبت های کاربران توجه کنید و انان را که در مورد برند شما و محصولات شما صحبت می کنند را جذب خود کنید. با افراد درگیر با برند، صحبت کنید و آنان را نسبت به فروشگاه و کسب و کار خود وفادار کنید.

باید به چه چیزی گوش داد؟

اولین و موثر ترین کاری که در این مرحله به شما کمک می کند این است که از توییتر به عنوان یک ابزار عمومی برای حل مشکلات کاربران استفاده کنید.

حل مشکلات کاربران

به افرادی توجه کنید که ممکن است مشکلی داشته باشند و شما بتوانید مشکلات آنان را رفع کنید. از کلمات کلیدی که حاوی عنوان مشکلات و مسائل و درگیری های متناسب با کسب و کارتان است استفاده کنید. زمانی که به دیگران کمک می کنید، می توانید دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. احتمال اینکه این دسته از افراد در آینده به جمع مشتری هایتان بپیوندند بسیار زیاد است.

وارد مباحث مربوط به کسب و کار خود شوید

توجه کنید که کدام دسته از کاربران، در حال اظهار نظر در مورد برند و یا محصولات شما هستند. با این حال، می توانید به طور کاملا قدرتمند و محترمانه وارد بحث شوید و اظهار نظر کنید. با این کار می توانید به خوبی خودتان را به دیگران معرفی کنید و آنان را با خود همراه سازید.

برند های مورد علاقه تان را معرفی کنید

اگر شما به فروش محصولات چند برند مختلف مشغول هستید، سعی کنید برند های مورد علاقه ی خود را معرفی کنید. در توییتی که ارسال می کنید، نام برند مورد نظر و فروشگاه خود را منشن کنید. با این کار علاوه بر اینکه می توانید کسب و کار خود را ترویج کنید، طرفداران برندهای مورد نظر را هم با خود همراه می کنید.

مطالب جالب را به اشتراک بگذارید

با استفاده از توییتر می توانید مطالب جذاب و جالب را به اشتراک بگذارید. با توجه به کسب و کارتان، به دنبال فیلم، عکس و مقالات آموزنده و مفید باشید و برای طرفداران خود منتشر کنید. این یک راه ساده و موثر برای شروع تعاملات با کاربران است که می توانید از آن بهره مند شوید.

گاهی اوقات پیشنهادات هیجان انگیز و با ارزش خود را در قالب یک توییت، ارسال کنید، و شاهد استقبال کاربران از کسب و کارتان باشید.در این پیشنهادات باید از نام برند و کلمات کلیدی مناسب نیز استفاده کنید.

کد کوپن های حمایتی و تخفیفی نیز می تواند در قالب یک توییت برای هواداران ارسال بشود.

جمع بندی:

بازاریابی اینترنتی و به طور خاص تر، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، فعالیتی جدید و موثر است که می توانید از این طریق، به توسعه ی تجارت الکترونیکی خود بپردازید. حالا که روش ایجاد فرصت فرش از طریق توییتر را به طور کامل آموختید، توصیه می کنیم که به طور مستمر، به دنبال یاد گیری آموزه هایی در مورد توییتر باشید و دانسته های خود را کامل تر کنید و استراتژی هایتان را با قدرت تمام بروز کنید.

منبع:ارتامارکتینگ

اشتراک گذاری در:

همچنین ببینید

فالوور توییتر

چگونه فالوور های توییتر را افزایش دهیم

زمانی که به صفحه های، پر فالوور در توییتر سر می زنیم گاهی از وجود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه در دست تغییرات است. از صبر شما سپاسگزارم رد کردن

X